vineri, 23 octombrie 2009

Televiziunea publica - cum si a cui

     Televiziunea publica devine din ce in ce mai suspecta (sau mai suspectata). Iata ce spune un articol pe HotNews:
     Declaratia de presa a presedintelui Traian Basescu in care acesta anunta organizarea referendumului pentru parlament uninominal si pentru reducerea numarului de parlamentari nu a fost transmisa in direct (ci la stiri) de TVR. Telespectatorii urmareau episodul 8 al telenovelei sud-coreene "Furtuna la palat". In aceeasi ordine de idei, TVR transmitea ceremonia aprinderii flacarii olimpice in timpul desfasurarii conferintei de presa comune a vicepresedintelui Statelor Unite, Joe Biden, si a lui Traian Basescu. E normal ca informatia politica sa nu beneficieze de prioritate? Legea de functionare a TVR, art. 9, prevede ca: "Serviciile publice de radiodifuziune si de televiziune sunt obligate sa transmita, cu prioritate si in mod gratuit, comunicatele sau mesajele de interes public primite de la Parlament, Presedintele Romaniei, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii sau de la Guvern". Postul public afirma ca respecta legea, care prevede autonomie editoriala, si ca TVR1 e televiziune generalista, nu de stiri.
     Aceasta nu impiedica perceperea postului ca lipsit de obiectivitate si vandut opozitiei. Voi ce credeti, ca e vandut opozitiei (seful sau, Al. Sassu, fiind un membru marcant al PD in perioada Roman, trecut in PSD dupa preluarea conducerii Partidului Democrat de catre Traian Basescu), sau ca toate suspiciunile provin din situatia politica tensionata de acum, "capetele de acuzare" fiind irelevante (in sensul ca politica nu trebuie sa se infiltreze in orice emisiuni)?

2 comentarii:

wannabegay2 spunea...

tvr-ul e sluga la basescu.. asta e clar.. rodica culcer e sefa la stiri.

Dak spunea...

Pentru o sluga nu pare sa se osteneasca prea tare.