marți, 18 mai 2010

Dilemele iubirii (sec. XII)

     Nici legea, nici biserica şi nici măcar mentalitatea epocii nu par să inhibe elanul gay al unuia dintre discipolii lui Abelard. Totuşi, ceva îl împiedică pe Hilarius de Poitiers să dea curs chemărilor inimii... frica de consoartă, de urmările infidelităţii. Dialectica lui vreau & nu pot găseşte un debuşeu în versuri:

     Băiat frumos, floare curată;
     De-ai şti tu, mândră nestemată,
     Cum chipul tău încântător
     În mine a-nvâlvorat amor.

     Din clipa-n care te-am zărit,
     Cupidon cu-arcul m-a rănit;
     Dar şovăi, Didona mă cheamă,
     Şi de a ei mânie mi-e teamă.

     O! Cât de fericit aş fi
     Dac-aş putea eu părăsi
     Pentru noul favorit
     Amorul cel obişnuit.

Sursă: Jean Verdon, Dragostea în Evul Mediu, Humanitas, 2009, p. 270.

Voi ce aţi face dacă, având un partener stabil, v-aţi îndrăgosti de altcineva?

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ei, asta ar fi total aiurea! Nu vreau sa ma gandesc cum ar fi, sincer, ma tem de chestia asta. Mie imi e greu si asa sa accept o relatie cu un om, sa ii dau voie sa se dezvolte si sa creasca pana la maturizare.
Cred totusi ca m-as panica atat de tare incat as da cu piciorul atat relatiei cat si interesului pentru un altul. Nu imi place sa fiu confuz, sa pierd controlul asupra propriei persoane(probabil de-aia am probleme in a-mi gasi un partener); asa ca renuntarea la ambele "puncte de interes" sa le zicem asa m-ar elibera si m-ar scuti de dureri de cap inutile.
Pe de o parte pentru ca a te indragosti de altul cand deja ai o relatie, inseamna ca ceva nu e in regula cu tine sau cu relatia existenta; iar pe de alta parte pentru ca o durere de cap in plus ar fi tot ce mi-ar trebui in astfel de momente.
Deci clar as opta pentru control 100% asupra situatiei si a persoanei mele, control recastigat prin masuri drastice, e drept.
Nu stiu cat e de corect sau de drept, dar asa as face eu. As prefera sa nu mai chinui omul de langa mine mintindu-l, dar nici celuilalt nu i-as acorda nicio sansa, plecand de la premisa ca, intr-un fel anume si la un anumit nivel "din cauza lui" se termina o relatie.

Dak spunea...

@Alexiuss: E bizar, îţi dau dreptate. Aş fi înclinată să reacţionez cam în acelaşi mod. "Cam", adică nu aş aplica şuturi în două funduri diferite, dar mi-aş lua un interval de respiro, să văd ce vreau cu adevărat.